Tegoroczna edycja ma podtytuł “Gry i granie jako rozrywka, nauka i sztuka”: W tym roku proponujemy następujące zakresy zagadnień pod rozwagę jako tematy referatów oraz dyskusji:
– aspekty prawne związane z grami;
– siatka pojęciowa dotycząca gier/grania i badania gier;
– e-sport i e-sportowcy;
– teoria gier implementowana w grach;
– gry poważne, edukacyjne, symulacyjne;
– gry w perspektywie socjologicznej, psychologicznej, inżynierskiej, językowej;
– ekonomiczne aspekty gier;
– gry w zastosowaniach medycznych;
– gamifikacja jednostek lekcyjnych;
– gry – instytucjonalizacja;
– gra jako nośnik, akcelerator, medium kultury współczesnej;
– przemysł „growy” i gamedev;
– literatura i periodyki dotyczące gier;
– kultura wysoka i popularna wobec gier.
Różnorodność zaproponowanej tematyki odzwierciedla wieloaspektowość zjawisk związanych z grami, liczne możliwe do obrania perspektywy badawcze oraz ewoluowanie formy, treści i roli gier w życiu codziennym człowieka. Do udziału w konferencji i wyrażania opinii serdecznie zapraszamy medioznawców, glottodydaktyków, językoznawców, literaturoznawców, historyków, filozofów, antropologów, teoretyków i badaczy kultury, socjologów, psychologów i psychiatrów, pedagogów, informatyków, ekonomistów, prawników, oraz przedstawicieli nauk tu niewymienionych – w tym nauk ścisłych. Zapraszamy też twórców gier, dziennikarzy, e-sportowców i graczy. Do zobaczenia w Poznaniu!